måndag 21 mars 2016

En del debattartiklar

Får mig att fundera över hur många korkade människor det egentligen finns. Här är artikeln som fick mig att fundera nu. Förväntar sig skribenten en klapp på axeln för att han inte skrev åt patienten? Som läkare/psykiater/skötare osv så förväntar jag mig att man kan uppföra sig professionellt. Givetvis så är de människor precis som alla andra och kan göra fel, tappa tålamodet och liknande och händer det ber man givetvis om ursäkt. Om man då bara väljer att be om ursäkt till patienter man själv anser är vettiga så har man fel jobb

1 kommentar:

  1. Jag tycker tvärtom att skribenten skrev bra och att hans kritik mot sin kollega var mer än berättigad. Det är förj*ligt att sådana artiklar ens ska behöva skrivas, till vad jag antar främst är till och för annan vårdpersonal - vad fan får de lära sig i sin utbildning egentligen?

    SvaraRadera