onsdag 9 mars 2016

Vad funderar jag på idag då?

Nu ska man aldrig ta mina funderingar på större allvar än man tar någon bloggare som funderar på vilken tröja den ska ha på sig. Tror inte att det är bra för människor att fundera för mycket på mina funderingar.

Det jag funderar på är självmordssätt och hur man gör så att polisen inte blir inblandad. Polisen har bättre saker för sig. Grundtanken är att självmordsförsöket ska leda till döden och att ingen ska bli traumatiserad och att inga polisresurser slösas bort. Att få ihop den ekvationen är svår har jag insett. Överdoser av mediciner är aldrig helt säkra, har man otur hittas man i tid och det är värdelöst. Hängning är på så sätt ett bättre alternativ, inte är det kul heller att trycka i sig tabletter. Problemet med hängning är att den som hittar en lär bli chockad och det är onödigt. Ett annat problem är att om min sambo upptäcker att jag är borta kommer polisen kallas in i sökandet och det är onödigt. Tar jag en överdos hemma känns det som om det bara är 50% chans att jag dör. Att hänga mig hemma kan jag inte utsätta min sambo för. Enda alternativet jag ser är att ändå ge mig av och då blir andra lidande som behöver polisens hjälp. Inte lätt att få till det på bästa sätt känns det som

2 kommentarer:

  1. Det är nog inte meningen att det ska vara lätt att ta livet av sig, så enkelt är det och du kommer aldrig att komma undan att du sårar och chockar folk oavsett hur du väljer att göra det. Så enkelt är det nog.

    SvaraRadera