torsdag 3 mars 2016

Lite dubbelt

Att starta en ny blogg innebär att det är dåligt med besökare. Många besökare är alltid roligt men jag har insett att jag inte tycker att det är så pass roligt att jag är villig att anstränga mig. Fördelen med få besökare är även att risken att någon hittar hit som jag inte vill ha här är minimal. Jag strävar inte och har aldrig strävat efter att ha en blogg som upplyser/trycker ner i halsen hur det är att vara psykiskt sjuk. Det jag skriver om är mitt liv och jag försöker då inte tala för andra. Jag må vara psykiskt sjuk men jag är mer än så

3 kommentarer:

  1. Jag fick en kommentar en gång om att en vilt främmande person hade förväntat sig att jag skulle skriva om hur det är att vara bipolär i princip hela tiden och hen ville det också. Jag förklarade då att det bara är en del av mig och om det påverkar mitt liv så skriver jag om det, om inte så gör jag det inte för jag är inte intresserad av att älta eller som du säger upplysa folk om hur det är att vara psykiskt sjuk. Det finns tillräckligt med folk som gör det utan att jag behöver göra det, jag bloggar för mina vänner och bekanta (vilket inte är så många! :D ).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med läsare men jag tänker aldrig anpassa mitt skrivande för läsarna. En del bloggar känns så desperata i mitt tycke när det så tydligt märks att de inte skrivs för skrivandets skull utan skrivs för att få läsare

      Radera