torsdag 3 mars 2016

Som om någon sugit ut luften ur mina lungor

Känner mig som ett tomt stressat skal. Och när jag känner mig stressad äter jag och det är inte så bra när man har några kg för mycket. Nu är det inte så att jag är ett skelett som tror att jag är överviktig utan jag är överviktig på riktigt. Att jag vill gå ner i vikt beror enbart på att jag själv trivs bättre med att väga några kg mindre. Stressen kommer från att jag ska till läkaren nästa vecka och mina läkarmöten slutar för ofta med att jag får vårdintyg. Nu mår jag även rätt dåligt så jag är inte så säker på att jag kommer att lyckas lura läkaren att allt är bra om han frågar.

2 kommentarer:

  1. Hopps att det går bra hos läkaren trots dina farhågor. Jag tänker inte ha åsikter om hur du äter för jag har själv problem med ätmönster och vikt, jag förstår att du vill ner om du inte trivs i din kropp men det är inte så enkelt att bara ändra allt. *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej lätt att gå ner i vikt är det inte. Jag försöker känna mig nöjd över att jag väger 8kg mindre nu än jag gjorde för ett år sedan men det är svårt

      Radera