onsdag 2 mars 2016

Vad är värst?

Min hjärna ägnar sig rätt ofta åt funderingar som kanske inte är helt vettiga. Idag funderar jag över vilket scenario som är värst.
  • Att hitta en person som har hängt sig någon/några timmar efter att den gjorde det
  • Att hitta en person som har hängt sig efter någon/några dagar/veckor.
En person som har hängt några dagar/veckor borde rimligtvis ha blivit tuggad och pickad på av vilda djur/fåglar. Det borde inte se så trevligt ut men om den har hängt tillräckligt länge borde det inte vara så mycket kvar av personen. Hittar man personen efter några timmar borde det inte se så trevligt ut kan jag tänka. Nu finns det kanske inte något enkelt svar på min fundering

2 kommentarer:

  1. Du utgår från att det är utomhus, då är det nog lindrigare om man hittar den hängde bara några timmar efteråt - det är ju illa nog att behöva hitta någon så, åtminstone om det vore jag skulle jag välja det alternativet för djurätna människor ser så illa ut - på TV åtminstone. Däremot skulle jag verkligen inte vilja hitta någon som man funderar över om man skulle kunna ha räddat, att den vore så färskt avliden att man tänker "om jag kommit fem minuter tidigare, hade jag kunnat rädda hen då?" Du har rätt, det finns nog inga enkla svar utan alla svar väcker fler funderingar.
    Tack för att jag får läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte inte ens på att någon skulle kunna tänka så. Inte bra alls

      Klart du får läsa så länge som du vill

      Radera